СМУГА ДЛЯ ГРОМАДСЬКОГО ТРАНСПОРТУ – ПОТРЕБА СУЧАСНОГО МЕГАПОЛІСУ

Національна інформаційна кампанія H-Road звертає увагу автомобілістів на важливість смуги для громадського транспорту для життя мегаполісу та тисяч його жителів. Спеціальні наліпки, розміщені на автобусах і маршрутках Києва у грудні 2017 року в рамках соціального проекту, нагадають водіям столиці про необхідність звільнити виділену смугу для забезпечення безперешкодного пересування маршрутного транспорту.

Правила, які діють в Україні, винятково прості: рух, зупинка та стоянка на смузі для громадського транспорту заборонена для автомобілів, навіть, якщо вона вільна, а на сусідній ¬– багатокілометрова пробка. Перетнути цю смугу – для повороту направо або щоб висадити пасажирів -– можна тільки в місцях з переривчастою лінією дорожньої розмітки.

У всьому світі штрафи за використання смуги громадського транспорту досить серйозні. У Нью-Йорку водій, який вирішив проскочити пробку по смузі з позначкою BUS, заплатить мінімум 115 доларів штрафу. У Сінгапурі подібне порушення «обійдеться» в 130 доларів, у Лондоні – в 130 фунтів. І це більш ніж виправдано: великий автобус перевозить близько 80 осіб; щоб доставити до пункту призначення стільки ж людей на легкових авто, потрібно задіяти не менше 20 машин. 1 до 20 – показове співвідношення, особливо для великих міст з інтенсивним трафіком. Виділені смуги – одна з головних умов упорядкованої транспортної системи будь-якого мегаполісу.

Проблема стає дедалі актуальнішою і для українських великих міст. Перші ділянки, промарковані великою літерою «А», з'явилися на вулицях столиці у 2012 році. Це помітно прискорило пересування по місту на автобусах і тролейбусах, зробивши його відносно зручним навіть у години пік.

Незважаючи на істотний розмір штрафу (510 гривень, згідно з частиною 3 статті 122 Кодексу України про адміністративні порушення), багато водіїв все ще піддаються спокусі вискочити на вільну смугу для громадського транспорту, щоб вирватися з тягучки, і навіть паркуються на ній. За 11 місяців 2017 року, за даними Департаменту патрульної поліції України, в країні зафіксовано 86 466 порушень правил руху, зупинки та стоянки, зокрема й на смузі для маршрутного транспорту.

«Щодня мільйони українців користуються послугами громадського транспорту для того, щоб дістатися на роботу, до навчального закладу, на важливу зустріч або прийом до лікаря – варіантів безліч. І більшість людей розраховують потрапити до пункту призначення вчасно. За рахунок спеціально виділених смуг, маршрутний транспорт може їздити швидше, здійснювати більше рейсів і перевозити більшу кількість пасажирів, які в свою чергу можуть планувати свій час. Потрібна лише вільна смуга для пересування. Цю потребу потрібно поважати», – коментує Тарас Лопачак, директор з маркетингу компанії «Хюндай Мотор Україна», яка ініціювала соціально-освітній проект H-Road.

Їхати на авто по смузі з буквою «А», навіть якщо найближчий автобус знаходиться за кілометр –неприпустимо. Запарковані на такій ділянці дороги машини можуть і зовсім заблокувати рух громадського транспорту – адже маневреність габаритних автобусів і тролейбусів обмежена, а трамваї зовсім позбавлені можливості об'їхати перешкоду.

Автомобілісти, які відповідально ставляться до правил, що встановлюють переваги маршрутних транспортних засобів, можуть висловити свою позицію за допомогою спеціально розроблених стікерів і аксесуарів з символікою соціальної кампанії H-Road. Атрибутика продається в дилерських салонах «Хюндай». Усі кошти від її реалізації будуть спрямовані на підготовку національної паралімпійської збірної України до наступних Паралімпійських ігор.

Партнери проекту