Drivers on the Storm: Як кермувати безпечно у дощову погоду

Завжди найкращим варіантом для водія буде почекати, поки дощ скінчиться. Якщо ж виїхати на дорогу вас змушують обставини, що сильніші за погодні умови, або дощ застає вас у дорозі, то вам варто бути ознайомленими з кількома простими і корисними порадами щодо кермування у дощовий день.

1. Швидкість повинна бути нижчою, ніж зазвичай. Тримайтесь ліміту, вказаного на знакові, або навіть нижчої позначки на спідометрі. Це забезпечить вам кращу реакцію і за необхідності зменшить гальмівний шлях авто.

2. Щоб не перевіряти, наскільки довгий гальмівний шлях вашого автомобіля на мокрому покритті, зосередьтесь на дорозі. Обидві руки повинні бути на кермі, гаджети треба вимкнути і відкласти убік. Очі повинні фокусуватись на дорозі або на фарах авто, що їде попереду, та регулярно перевіряти дзеркала заднього виду.

3. Увімкніть фари. При їзді у дощ очі поступово адаптуються до поганої видимості, тому ви не можете оцінити рівень візуальних дефектів. Увімкнене світло забезпечить однаково хороші умови видимості протягом всієї поїздки і зробить ваше авто більш помітним для інших водіїв.

4. Уникайте гідропланування. З часом на дорозі осідають різнотипні викиди з автомобілів, і згодом невеликого дощу достатньо, щоб на покритті утворилась масляна плівка. В дощ цей шар перешкоджає надійному і повному зчепленню протекторів з дорожнім покриттям, тому контроль автомобіля значно ускладнюється. Пам’ятайте: рівень гідропланування збільшується зі зростанням швидкості та стертості шин. Центральна частина шосе зазвичай найвища, тому, якщо можливо, вибирайте середні смуги — там води найменше.

5. Уникайте затоплених ділянок дороги. Це не означає, що, побачивши попереду калюжу, обов’язково треба зробити маневр у бік. Просто варто пам’ятати, що незнайомі вам відрізки дороги можуть приховувати під водою каміння, глибокі ямки та інші неприємні для шин сюрпризи. Крім того, калюжі — це місця, що найчастіше провокують гідропланування.

Різко проїхавши по калюжі у місті, ви можете забризкати пішохода збоку, де парасолька навряд чи допоможе. А на шосе є ризик розсікти калюжу та виплеснути до 10 літрів води на лобове скло автомобіля, що їде позаду вас на сусідній смузі, і спровокувати небезпечну ситуацію на дорозі. Тож будьте ввічливими у місті та обачними на міжміських маршрутах.

6. Тримайте дистанцію. Спеціалісти радять витримувати таку дистанцію перед переднім автомобілем, щоб між вами могли вміститись ще 5 автівок. Досвідчені водії кажуть, що ще краще вимірювати цю дистанцію в часі — 5 секунд удень, 6-7 секунд вночі — адже у цьому показнику буде враховано і вашу швидкість.

7. Регулярно перевіряйте шини: слідкуйте, щоб рівень тиску в них був якомога ближчим до рекомендованого виробником, — завдяки цьому пляма зчеплення колеса з покриттям буде оптимальною. Перевірте якість протекторів — їх рисунок повинен бути глибоким, оскільки від цього залежить швидкість водовідведення через ламелі та канальці протектора, а отже, і рівень гідропланування. Якщо шини сильно стерті, краще уникнути поїздок у дощову погоду.

Поки що клімат-контроль працює лише всередині авто і водії повинні зважати на погоду поза салоном. Але прислухавшись до цих порад, ви цілком зможете взяти під контроль авто і дорогу під час та після дощу.

Партнери проекту